Tablety nadal cieszą się popytem

0
107

W trzecim kwartale 2013 r. na światowy rynek trafiło prawie 48 mln tabletów – wynika z badania IDC Worldwide Quarterly Tablet Tracker. To o 7 proc. więcej niż w poprzednim kwartale, a także nieco mniej niż analitycy prognozowali. Wzrost wobec Q3 2012 wynosi jednak blisko 40 proc.

Coraz więcej urządzeń jest wyposażonych w system operacyjny Android. Sprzedaż Apple spada ze względu na fakt, że producent nie wprowadził na rynek nowych modeli tabletów w Q2 i Q3. Przesunął premiery (iPad Air, iPad mini z ekranem Retina) na listopad. W drugim kwartale nabywców znalazło 14,6 mln iPadów, zaś w trzecim – tylko 14,1 mln urządzeń. Porównanie sprzedaży Apple w Q3 w 2012 i 2013 wypada niekorzystnie – widać zaledwie 1 proc. wzrost. Jednak analitycy są zdania, że listopadowe premiery Apple’a mogą zapewnić mu poprawę wyników w Q4.

Z kolei Samsung ponownie zapewnił sobie pozycję drugiego – po Apple z blisko 30 proc. udziałem – dostawcy tabletów na świecie. Należy do niego jedna piąta rynku. Sukces Samsunga wynika, jak uważają analitycy, ze stosowania przez producenta umiejętnych technik sprzedaży wiązane. Samsung stosuje tzw. bundle łącząc tablety z innymi produktami ze swojej oferty: telewizorami, smartfonami, itp. Asus zajął trzecie miejsce z udziałem przekraczającym 7 proc. Lenovo zaś znalazło się na czwartymi miejscu (4,8 proc.), zaś stawkę zamyka Acer (2,5 proc.).

Warto zaznaczyć, że aż 35 proc. rynku tabletów stanowią stosunkowo tanie produkty wyposażone w system Android. Według analityków należy podchodzić do informacji o umacnianiu pozycji Androida ostrożnie. Część tanich produktów ma zainstalowane takie wersje systemu Android, które nie są certyfikowane przez Google. Tym samym mogą okazać się niestabilne, a ich użytkownicy nie mogą liczyć na wsparcie i rozwój aplikacji.