RODO: co dalej z marketingiem internetowym i pośrednikami rekrutującymi do pracy

0
71

Pomimo tego, że rząd nie przygotował dwóch ważnych dokumentów dotyczących ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, czyli RODO, od 25 maja będą w Polsce obowiązywać ogólne przepisy unijne.

W trudnej sytuacji są przedsiębiorcy, którzy za pośrednictwem innych firm rekrutują do pracy lub prowadzą działania marketingowe.

Wszyscy przedsiębiorcy, którzy są administratorami danych powinni zwrócić szczególną uwagę w jaki sposób robią to podmioty przetwarzające te dane na ich zlecenie – mówi w rozmowie z MarketNews24 Paweł Gruszecki, radca prawny, szef Praktyki Nowych Technologii i Telekomunikacji Kochański Zięba i Partnerzy (KZP), partner w tej kancelarii prawniczej.

Niedobra wiadomość dla przedsiębiorców jest taka, że dwa projekty ważnych dokumentów , dotyczących RODO, zostaną podpisane i przyjęte prawdopodobnie dopiero w lipcu br. Ten czas można jednak wykorzystać.

Co najistotniejsze, należy przeprowadzić kontrole i audyty sposobu przetwarzania danych – komentuje ekspert z KZP. Sytuacja przedsiębiorców jest trudna, choć jest to stan przejściowy, możliwe że skorzystają na tym firmy najlepiej przygotowane, na przykład do marketingu internetowego lub rekrutujące do pracy.