Raport Canalys: Którzy producenci kiepsko zarządzają kanałem w EMEA?

0
661

Firmy Fujitsu, Cisco, Lenovo, Palo Alto Networks i Veeam liderami kanału w regionie EMEA – wynika z najnowszego raportu Canalys Leadership Matrix. AWS, VMware, Microsoft i Symantec należą do najgorszych vendorów – to wynik ankiety dotyczącej zarządzania kanałami przeprowadzonej przez firmę badawczą Canalys.

Ankieta The Canalys Leadership Matrix ujawniła listę producentów, którzy najgorzej i najlepiej zarządzają kanałem sprzedaży. Ankieta opracowana została na podstawie 2700 odpowiedzi od partnerów z regionu EMEA, którzy zostali poproszeni o ocenę współpracy w 10 obszarach zarządzania kanałem.

Dziewięć firm zostało umieszczonych w kwadracie maruderów (Stragglers), zarezerwowanym dla dostawców, którzy „wykazali znaczną słabość w obszarach zarządzania kanałem” lub „zaobserwowali pogorszenie stosunków partnerskich, albo z wyboru, albo z błędu„. AWS, APC, Citrix, Huawei, McAfee, Microsoft, Symantec, Veritas i VMware otrzymały niechlubne miejsce pośród Stragglers`ów.

Ciekawostką jest fakt, że Canalys zwrócił szczególną uwagę na Microsoft i VMware, dwie firmy, które mają „odnoszące sukcesy firmy oparte na sprzedaży za pośrednictwem partnerów„. Analitycy z Canalys zauważyli „rosnącą falę niezadowolenia z obu marek„. W ubiegłym roku nominacja Dell EMC  na oficjalnego dystrybutora licencji VMware… zadała cios dotychczasowym dystrybutorom i prawdopodobnie spowodowała brak „łaski” wśród partnerów. Canalys nie oszczędził także firmy Microsoft, twierdząc, że gigant został „oskarżony o obniżenie marży kanału” za pośrednictwem programu partnerskiego Cloud Solution Provider.

Najlepsi dostawcy w ankiecie to Fujitsu, Cisco, Lenovo, Palo Alto Networks i Veeam

Analitycy rynku twierdzą, że jakość wsparcia technicznego Cisco dla partnerów pozostaje niezrównana w porównaniu z konkurencją, podkreślają także sukces inicjatywy Lenovo „Channel 2.0”, która miała na celu uproszczenie bodźców dla partnerów i… została dobrze przyjęta przez kanał.

Według Canalys, Apple zauważył największą poprawę ratingów wśród wszystkich dostawców w ankiecie. Ogólna ocena Apple była wciąż relatywnie niska w porównaniu do jej porównywalnych klientów, a jej sprzedawcy nadal cierpią z powodu „niskiego potencjału” i „sztywnych warunków” narzucanych przez producenta. Jednak zdaniem analityków, Apple „rozpoznaje znaczenie kanału, aby pomóc mu w dostarczaniu rozwiązań, szczególnie gdy buduje relacje z dostawcami, takimi jak Cisco”.