Nowe BPO w Warszawie docelowo zatrudni 300 osób

0
126

Grupa Dentons, największa na świecie kancelaria doradztwa prawnego, która otworzyła w Warszawie centrum usług wspólnych, podkreśla, że o wyborze lokalizacji zadecydował dostęp do wykwalifikowanej kadry, atrakcyjna cena wynajmu, nowoczesne otoczenie biznesowe oraz infrastruktura techniczna. Centrum będzie prawdziwym biznesowym hubem. Ma obsługiwać aż siedem obszarów działalności Grupy w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie.

– Warszawa zaoferowała nam najlepszą kombinację różnych wartości – wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Piotr Macieja, dyrektor Dentons Business Services EMEA. – Liczyły się przede wszystkim dostęp do utalentowanych, mówiących wieloma językami pracowników, powierzchni biurowej w atrakcyjnych cenach, nowoczesnego otoczenia biznesowego oraz dobrej infrastruktury technicznej. Mamy nadzieję, że nasi prawnicy dostaną w Warszawie lepsze wsparcie, a zadania będą wypełniać w bardziej efektywny od strony finansów i kosztów sposób.

Grupa Dentons jest największą pod względem zakresu usług i miejsc prowadzenia działalności firmą prawniczą na świecie. Zatrudnia doświadczonych, notowanych wysoko na rozmaitych listach rankingowych specjalistów, którzy świadczą usługi doradztwa prawnego w 55 krajach (przeszło 125 lokalizacji), zapewniając rozwiązania biznesowe w 24 sektorach gospodarki i 40 obszarach prawa. Usługi kancelarii zawsze dostosowane są do lokalnych, regionalnych i jednocześnie globalnych potrzeb.

Kilka dni temu ruszyło w Warszawie nowe centrum usług wspólnych Dentons Business Services EMEA (DBSE). Jego uruchomienie było wspólną inicjatywą dwóch regionów przedsiębiorstwa – brytyjskiego, bliskowschodniego, afrykańskiego (UKMEA) oraz europejskiego. Poprzez skupienie w jednym miejscu funkcji dotychczas realizowanych w różnych biurach nowa placówka ma efektywniej wykorzystywać atut skali i zasoby obu regionów. Dzięki temu kancelaria ma świadczyć usługi w jeszcze wyższej niż obecnie jakości.

– Nowe miejsca pracy są bardzo wysokiej jakości – przekonuje Piotr Macieja. – Do tej pory funkcje takie jak IT, finanse, księgowość, marketing były realizowane przez specjalistów Dentonsa w poszczególnych, rozproszonych lokalizacjach. Teraz zdecydowaliśmy się na ich centralizację. Z Warszawy będziemy wspierać kolegów w naszych oddziałach europejskich i regionie EMEA, realizując stąd wybrane procesy.

Kierowane przez Piotra Macieję DBSE ma siedzibę w biurowcu Atrium Centrum położonym w ścisłym centrum Warszawy, blisko stołecznego biura Dentons. Centrum zatrudnia obecnie ponad siedemdziesięciu specjalistów z zakresu usług finansowych, business development, marketingu, human resources oraz IT. W ciągu najbliższych dwóch lat firma planuje dalszy rozwój DBSE. Do końca przyszłego roku, jak prognozuje Piotr Macieja, zatrudnienie może wzrosnąć nawet dwukrotnie, do 150 etatów. Docelowo w warszawskim centrum ma pracować około 250–300 osób.

– Mam nadzieję, że integracja procesów biznesowych będzie postępowała i w związku z tym będziemy realizować procesy w bardziej efektywny sposób, dawać lepszą jakość naszym prawnikom i klientom – zapowiada Piotr Macieja. – W odróżnieniu od innych tego rodzaju ośrodków na polskim rynku nasze biuro ma bardzo zdywersyfikowany profil. W tej chwili wspieramy siedem funkcji biznesowych, a będzie ich jeszcze więcej. Wiele z nich to obszary wysoce specjalistyczne. Realizujemy złożone procesy biznesowe takie jak marketing czy wsparcie sprzedaży. Taka dywersyfikacja powoduje, że to jest bardzo energetyczne i pozytywne miejsce.

Warszawskie centrum jest pierwszym przedsięwzięciem łączącym regiony kancelarii Dentons, co wpisuje się w ogólnoświatową strategię Grupy.

– Jednym z jej elementów jest integracja biur oraz biznesu – precyzuje Piotr Macieja. – Ten projekt realizuje taką strategię Dentonsa i będzie ją wspierał.