MVP Global Summit 2015 – polski sukces!

0

Jakub Skałbania, założyciel i główny architekt Netwise, jedynym Polakiem z tytułem MVP CRM biorącym udział w sesjach poświęconych Dynamics CRM podczas Microsoft MVP Global Summit 2015.
Odbywający się w tym tygodniu MVP Global Summit 2015 jest największym wydarzeniem dla osób nagrodzonych tytułem Microsoft Most Valuable Professional. Wśród nich jest Jakub Skałbania – jedyny w tym gronie Polak z MVP CRM, corocznie przyznawanym przez Microsoft tytułem.  Uczestnicy spotkania w Redmond biorą udział w intensywnych warsztatach technicznych, podczas których nie tylko dyskutują nad przyszłością produktu Microsoft Dynamics CRM, ale również aktywnie biorą udział w planowaniu nowych funkcji platformy CRM.

Jakub Skałbania tak komentuje swoją pracę w Redmond:

„Na całym MVP Summit 2015 jest w tym roku około 1900 osób z całego świata. Są to specjaliści nagrodzeni tytułem MVP we wszystkich produktach Microsoft, od Xbox, przez Outlook aż po technologie serwerowe i aplikacje biznesowe. Grupa MVP zajmujących się CRM to w zasadzie spora rodzina, bo liczy jedynie 52 osoby. Dlatego w porównaniu z innymi grupami MVP, nasze sesje wyglądają zupełnie inaczej. Dla nas MVP Summit nie spolega tylko na zdobywaniu wiedzy o przyszłości produktu, ale Grupa Produktowa tworząca Microsoft Dynamics CRM aktywnie angażuje nas w planowanie i projektowanie nowych funkcji.

Do tej pory, po dwóch dniach warsztatów, mogę powiedzieć, że Dynamics CRM to jest teraz „oczko w głowie” Microsoftu. Szereg akwizycji topowych produktów, które wydarzyły się w ciągu ostatnich 6 miesięcy to nie koniec. Dodatkowo Grupa Produktowa CRM ma teraz znacznie większe przełożenie na inne grupy wewnątrz Microsoft niż np. 6 lat temu, kiedy zaczynałem moją przygodę z programem MVP. Niestety udział w warsztatach projektowania systemu obłożony jest jeszcze silniejszymi umowami o poufności (NDA) niż sesje treningowe. Dlatego niewiele mogę powiedzieć o tym, co robimy. Jedno jest pewne – kilka spraw, w tym nowy produkt, wyjaśni się już za niecały miesiąc podczas konferencji Convergence w Barcelonie. A sam CRM, po przegonieniu Salesforce w kwadrantach Gartner’a będzie lepszy z kwartału na kwartał.

Poza sesjami treningowymi mamy sesje projektowania i planowania nowych funkcji z Program Managerami z Grupy Produktowej. Podczas dyskusji jesteśmy takim „głosem z zewnątrz”, często wnoszącym wkład, który znacząco wpływa na przyszłość produktu. Chodzi o to, aby Dynamics CRM naprawdę przydawał się i pomagał w pracy Klientów, a nie był tylko pięknym, nowoczesnym i potężnym systemem CRM. Szczególnie w świecie mobilności i chmury, gdzie produktywność i ergonomia liczą się bardziej niż kiedykolwiek. Dzisiaj, np. przyczyniliśmy się do tego, że jedna z funkcji planowanych w CRM 2016 (kodowo nazywanym „Ara”) zostanie domyślnie wyłączona, bo, według zebranych MVP, w aktualnej postaci nie miała po prostu sensu dla użytkowników końcowych.

Mój udział dla rynku w Polsce oznacza tyle, że wiemy, co najmniej rok wcześniej, co będzie działo się z produktem, ale również to, że potrzeby Klientów z naszego regionu są słyszane i rozważane przy planowaniu nowych wersji i aktualizacji Dynamics CRM.”

Spotkanie MVP Global Summit 2015 odbywało się w dniach 2-5 listopada 2015.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here