Microsoft: usługi webowe w górę

0
181

Nowy szef Microsoftu, Satya Nadella, stawia na sprzedaż urządzeń i aplikacji w chmurze. Rośnie sprzedaż usług webowych takich, jak Office 365, a także na Azure. Rekompensuje to spadki na rynku pecetów.

Producent poinformował, że sprzedaż Office 365 wzrosła więcej niż dwukrotnie w kwartale kończącym się 31 marca 2014 r. Podobny wynik osiągnięto w przypadku usług opartych na platformie Azure. Konsumencka wersja Office 365 została została w tym czasie zamówiona przez 1 mln użytkowników.

Satya Nadella, po objęciu sterów po Ballmerze, wprowadza zmiany w firmie m.in. związane z marketingiem, sprzedażą sprzętu, oprogramowania, a także konsol Xbox.

Microsoft obniżył ceny na systemy operacyjne Windows przeznaczone do tabletów i smartfonów. Przychody firmy ze sprzedaży urządzeń konsumenckich, w tym tabletów Surface i Xboksów, wyniosły w omawianym kwartale 1,97 mld dol. przekraczając nieznacznie prognozy. Z kolei sprzedaż urządzeń i oprogramowania konsumenckiego oraz systemu Windows do producentów pecetów oszacowano na 4,38 mld dol.