Lenovo: Rekordowe NPT 2015

0
412
[sam id=8 codes='false']

8 kwietnia odbyła się wiosenna edycja NPT, szkolenia i spotkania partnerów handlowych Lenovo. W hotelu Victoria w Warszawie blisko 300 osób poznało powiększoną ekipę producenta, zmiany w programie partnerskim oraz uczestniczyło w szkoleniach produktów z poszczególnych kategorii.

Wiosenną edycję spotkania szkoleniowego NPT firmy Lenovo otworzył Mirosław Pisaniec, kierujący sprzedażą rozwiązań biznesowych i współpracą z partnerami handlowymi. Gospodarz przypomniał skład zespołu który z nim współpracuje. Pojawiły się także nowe twarze, są to osoby, które wcześniej związane były z biznesem serwerowym w IBM-ie. 

Podsumowanie działań firmy na polskim rynku i omówienie pozycji było głównym tematem prezentacji Andrzeja Sowińskiego, kierującego polskim oddziałem Lenovo.

Lenovo rozwija biznes, także w naszym regionie. W skali globalnej firma może pochwalić się 20 proc. udziałem w kategorii PC, co daje jej pozycję lidera. Taka sytuacja ma miejsce już 6 kwartał z rzędu – podkreślił pozycję firmy Andrzej Sowiński, dyrektor generalny Lenovo Polska.  Po przejęciu Motoroli, Lenovo jest także ważnym graczem w smart fonach plasując się na 3 pozycji pośród producentów. To oczywiście dane globalne, jednak Polska w planach rozwoju tej kategorii będzie wkrótce priorytetem – podkreślił A.Sowiński.

Tablety to kolejna kategoria, na którą producent zwraca uwagę. Tutaj firma może pochwalić się znacznym zwiększeniem sprzedaży w Polsce – dzięki bogatej ofercie oraz prowadzonym promocjom – pozwoliło to zdetronizować dotychczasowego lidera w tym segmencie. Andrzej Sowiński podkreślił znaczenie ostatnich 4 kwartałów i pracy jaką wykonali partnerzy handlowi.

Lenovo także mocno skupiło się na sprzedaży platformy All-in-One, na efekty ich starań nie trzeba było długo czekać -firma została w Polsce liderem w tej kategorii.

Ważną częścią, oprócz szkoleń produktowych było omówienie zasad działania i zmian w procedurach współpracy z partnerami handlowymi. Mirosław Pisaniec przypomniał o konieczności dopełnienia warunków autoryzacji, dla spóźnialskich NPT to była ostatnia chwila na uzyskanie wyższego statusu partnerskiego. Szef organizacji partnerskiej podkreślił także ważność zmian jakie zachodzą  w programie. Lenovo od stycznia intensywnie integruje organizację partnerską, która po pojawieniu się IBM-owego System X ma spore port folio dla klientów. Na tym oczywiście mogą zarobić partnerzy handlowi, bo producent nie ukrywa, że 100 proc. biznesu serwerowego realizuje z udziałem partnerów.

Podczas NPT została omówiona nowa wersja programu partnerskiego One Channel. Z początkiem kwietnia producent zapowiedział brak dualizmu – jest jeden program partnerski i jeden plan sprzedaży, który obejmuje wszystkie kategorie produktowe adresowane do klientów biznesowych. Mirosław Pisaniec podkreślił tempo wprowadzenia zmian integracyjnych w programie – w krótkim czasie Lenovo uporało się z wprowadzeniem do port folio przejętych od IBM produktów.

Więcej o zmianach w programie firmy Lenovo zamieścimy w osobnym materiale. Zapraszamy do fotorelacji umieszczonej poniżej artykułu.