Korespondencja z ISE: Innowacje na wyższy poziom

0
114

FOTORELACJA: Samsung, jak co roku, na targach ISE 2015, zaskoczył nowymi rozwiązaniami i technologiami w świecie obrazu. Na ISE z ekranami można robić wszystko: dotykać, oglądać, a nawet lać po nich wodę. 

Także jak co roku Samsung miał największe stoisko, na którym królowały nowe oferty monitorów i systemów wizualizacji, w tym pełna gama zakrzywionych monitorów i systemów SMART LED Signage. Do ciekawych rozwiązań należały ekrany, które odporne są na wodę i kurz instalowane na zewnątrz  oraz  ekrany zbudowane z małych modułów LED RGB, z których można budować ekrany o różnych kształtach.   Cechuje je wysoka jakość obrazu 4K.

Opracowana przez firmę Samsung platforma SSSP drugiej generacji eliminuje potrzebę podłączania zewnętrznych odtwarzaczy multimediów i dodatkowych modułów komputerowych, co upraszcza proces wdrożenia, a także pozwala zaoszczędzić czas i zasoby. Poza możliwością współpracy z rozwiązaniem Samsung Smart Signage, platforma SSSP drugiej generacji obsługuje również oprogramowanie innych producentów.

Platforma Samsung Smart Signage Platform (SSSP) drugiej generacji posiada wszystkie te zalety i więcej, stanowiąc kompleksowe rozwiązanie z wbudowanym odtwarzaczem multimediów i komputerem oraz oprogramowaniem do zarządzania infrastrukturą monitorów.

Poza tym Samsung pokazał ciekawe rozwiązania dla hoteli, czyli możliwość łączności dzięki funkcjom takim jak sterowanie w obrębie pokoju hotelowego, która umożliwia bezprzewodowe połączenie telewizora z różnymi urządzeniami IT. Nie zabrakło też najnowszych rozwiązań dla edukacji. 

Jak Samsung zmienia rynek urządzeń do wyświetlania obrazów widać na przykładzie zakrzywionych monitorów, które  zapewniają komfort oglądania obrazu dzięki zastosowaniu ekranów, które zostały idealnie dopasowane do zakrzywionego pola widzenia użytkownika. Oferta obejmowała monitor SE790C z panoramicznymi proporcjami ekranu 21:9, dostępny w wersji 29-calowej i 34-calowej, a także monitor SE590C o 32-calowej przekątnej ekranu.

Rozwiązania Digital Signage stwarzają obecnie największe możliwości sprzedaży dla resellerów. Przykładem może być platforma Samsung Smart Signage Platform. Dzięki niej w jeden dzień można stać się specjalistą od przekazu cyfrowego. Samsung po podpisaniu umowy dystrybucyjnej z Action stara się ułatwić zrozumienie systemów Digital Signage.   Aby go zrealizować potrzebny jest do tego odpowiednio przeszkolony i dobrze zaopatrzony kanał resellerski – to jest klucz do sukcesu.

Action dysponuje najnowocześniejszym centrum logistycznym oraz Centrum Edukacyjnym, które pozwoli szybko i efektywnie przeszkolić ressellerów z wiedzy produktowej oraz z generowania usług w oparciu o Smart Signage. Nowoczesne metody szkoleniowe umożliwią edukację specjalistyczną integratorów, a także, przez m.in. webinaria bardzo dużych grup klientów końcowych w jednym czasie.

Radosław Miszkiel, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu B2B w Samsung Electronics Polska.

Wspólnie z firmą Action Edukacja kształcimy resellerów. Jest specjalny program certyfikacji, który ruszył w grudniu. Żeby osiągnąć poziom certyfikowanego partnera w projekcie Digital Signage  trzeba przejść określony cykl szkoleń i egzaminów. Nasz udział w tym rynku stanowił w ostatnich latach około 50 proc., teraz chcemy ten udział zwiększyć między innymi dzięki temu, że chcemy zaadresować segment MŚP. Chcemy iść do mniejszych firm, dlatego że widzimy tam bardzo duże zainteresowanie wykorzystaniem elektronicznych plakatów a od kilku miesięcy mamy specjalną serię monitorów – Smart Business TV bardzo prostych w obsłudze dedykowanych właśnie temu segmentowi. Jest to unikalny produkt na rynku, tani, prosty w obsłudze i instalacji a dzięki profesjonalnym szablonom tworzenie treści jest również bardzo proste. Promujemy te produkty pokazując korzyści biznesowe – promocję firmy, przyciągnięcie klientów do sklepu, atrakcyjną prezentację produktów.  Chcemy, aby jak największa liczba partnerów mogła oferować te rozwiązania, ponieważ nadają się praktycznie do każdej firmy, które obsługują nasi partnerzy, wystarczy zdobyć podstawową wiedzę i pokazać produkt klientowi. Rynek się zmienia, resellerzy nie sprzedają już samych produktów, bo na tym nie zarabiają, oni szukają usługi. Wdrożenie monitorów wielkoformatowych to doskonała możliwość, żeby zaoferować dodatkowe usługi wdrożenia, serwisu, tworzenia treści i stworzyć dodatkowe źródła dochodów dla firmy.

Sławomir Harazin, Wiceprezes Action S.A.

Jesteśmy wiodącym dystrybutorem  w Polsce z najnowocześniejszym Centrum Logistycznym w branży, które gwarantuje szybki czas dostaw. Nasze kluczowe kompetencje, takie jak logistyka, sprzedaż, finanse i nowoczesne centrum edukacyjne doskonale spełniają potrzeby określone przez Samsung Electronics w segmencie Smart Signage. W ramach naszej współpracy w zakresie Digital Signage wnosimy swoje know-how i udostępniamy kanał sprzedaży, natomiast Samsung wnosi  produkty, rozwiązania i determinację, aby ten kanał rozwinąć.  Ważną kompetencją Action jest edukacja kanału resellerskiego. Współpracujemy z grupą ponad 10 tys. resellerów i do nich wszystkich będziemy chcieli dotrzeć z ofertą Smart Signage. Spośród ponad 10 tys. naszych partnerów wyłonilismy tych, którzy mają najlepsze kompetencje, a więc rokują największe nadzieje sprzedażowe, i tych w pierwszej kolejności edukujemy. Aby potem mogli iść z oferowanymi produktami do klientów i zainteresować ich nimi. Największą wartością resellera jest to, że ma on lokalne kontakty, lokalne relacje z lokalnym biznesem.