Konferencja Microsoft Inspire – firma poprawia relacje z partnerami

0

Podczas trwającej w Waszyngtonie konferencji Microsoft Inspire (9-13.07.2017), firma ogłosiła szereg nowości skierowanych do swoich partnerów oraz zmiany w ofercie produktowej. Firma tworzy również w swoich strukturach nowe stanowisko szefa kanału, którego zadaniem będzie wsparcie dla partnerów.

Microsoft podczas konferencji zapowiedział dostępność Microsoft 365 w dwóch wersjach. Microsoft 365 Enterprise to pakiet obejmujący usługi w wersji Enterprise: Office 365, Windows 10, Secure Productive oraz Enterprise Mobility + Security. Microsoft 365 Business, dostępny w wersji „preview” od 2 sierpnia, został stworzony dla przedstawicieli małego i średniego biznesu. W skład pakietu wchodzą Office 365 Business Premium, rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa i zarządzania dla aplikacji Office i urządzeń opartych na Windows 10, a wszystko to zarządzane w scentralizowany sposób usprawniającej ochronę i wdrażanie urządzeń oraz użytkowników.

Microsoft 365 to przykład spójnego podejście firmy Microsoft do oferowanych usług będącego skutkiem zmian zachodzących wśród biznesowego podejścia partnerów, którzy coraz częściej poszukują całościowych rozwiązań wspierających produktywność i bezpieczeństwo. Nowy pakiet usług Microsoft przeznaczony dla partnerów stwarza możliwość uzyskania wyższych kontraktów, zróżnicowania ofert oraz zwiększenia dochodu z prowadzonych projektów. Jak wynika z wyliczeń Forrester Consulting Microsoft 365 Enterprise umożliwi partnerom na uzyskanie ponad 50% wyższego zysku niż w przypadku sprzedaży i implementacji samej usługi Office 365.

Firma z Redmond ogłasza wraz z Dell EMC, HPE i Lenovo, dostępność Microsoft Azure Stack. Azure Stack to rozszerzenie platformy Azure, które wprowadza płynność i szybkość chmury do stacjonarnego środowiska umożliwiając tworzenie zupełnie nowych scenariuszy opartych na rozwiązaniach hybrydowych.

Azure Stack rozszerza możliwości ekosystemu chmury Azure, pomagając partnerom rozwijać działalność z nią związaną i adresować większe obszary rynku, m.in. poprzez scenariusze wykorzystania chmury hybrydowej. Wielu partnerów firmy Microsoft już zaczęło wykorzystywać moc pakietu Azure Stack, w tym Rackspace, Tieto i Resello. Partnerzy mogą dowiedzieć się więcej na temat sposobów budowania skutecznych scenariuszy wykorzystania chmury w materiałach edukacyjnych Practice Development Playbooks, a także podnieść swoje umiejętności związane z Azure dzięki szkoleniom on-line dostępnym tutaj.

Microsoft zaprezentował również dwa nowe sposoby, dzięki którym partnerzy mogą łączyć się z klientami i wprowadzać na rynek innowacyjne rozwiązania. W zeszłym roku Microsoft wypróbował nowy program sprzedaży programów Azure, aby zapewnić kompleksowe wsparcie sprzedaży i marketingu dla partnerów tworzących rozwiązania oparte o usługę Azure. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy obecności na rynku, program ten pomógł sfinalizować kontrakty na kwotę ponad miliarda dolarów w rocznej wartości umów dla partnerów pracujących z usługą Azure, stworzył potencjalne kontrakty na kwotę 6 miliardów dolarów i wygenerował ponad 4.500 transakcji partnerskich.

Azure to chmura publiczna, która zapewnia partnerom handlowym Microsoft sprzedającym rozwiązania partnerskie współpracujące z usługą Azure, m.in: premie do 10 procent rocznej wartości kontraktu partnera. Oznacza to, że firma Microsoft zachęca przedstawicieli handlowych do współpracy z partnerami tworzącymi rozwiązania w oparciu o Azure, aby wspólnie prowadzić nowe działania biznesowe i umożliwić partnerom wykorzystanie siły roboczej firmy Microsoft do rozwijania działalności na skalę globalną.

Microsoft ułatwia także partnerom modernizację istniejących aplikacji biznesowych i budowę nowych, dzięki programowi o nazwie ISV Cloud Embed. Dzięki niemu partnerzy mogą zakupić źródłowe funkcjonalności Dynamics 365, Power BI, aplikacji Power Apps oraz Microsoft Flow jako składniki możliwe do osadzenia w innych aplikacjach i usługach, z rabatami sięgającymi do 50 procent ceny. W ten sam sposób, w jaki dzisiaj partnerzy tworzą swoje aplikacje na platformie Microsoft Azure, mogą również używać platformy aplikacji biznesowych firmy Microsoft do łatwego dodawania procesów automatyzacji sprzedaży, usług serwisowych i funkcjonalności backend’owych do własnych aplikacji. Rozwiązanie to pomaga zmniejszyć koszty prac programistycznych związanych z rozwojem aplikacji, wykorzystując zasoby inżynierskie firmy Microsoft. Za pośrednictwem aplikacji Microsoft AppSource partnerzy otrzymują wsparcie w wypuszczeniu rozwiązań na rynek i możliwość dotarcia do 100 milionów aktywnych miesięcznych użytkowników Office 365 oraz rosnącej społeczności klientów Dynamics 365.

Partnerzy firmy Microsoft zatrudniają obecnie ponad 17 milionów osób na całym świecie, a firma analityczna IDC szacuje, że w 2017 roku firma Microsoft, wraz z całym ekosystemem partnerskim, wygeneruje prawie trylion dolarów przychodów.

Wspólnymi siłami firma Microsoft wraz z jej partnerami pomaga przedsiębiorstwom z każdej branży rozwijać się szybciej i efektywniej, niż kiedykolwiek wcześniej. Umożliwiają to innowacje biznesowe, wśród których na czoło wybijają się technologie chmurowe (cloud computing), takie jak Internet Rzeczy, Sztuczna Inteligencja, Big Data oraz takie możliwości jak integracja z LinkedIn Sales Navigator w Dynamics 365 czy rozszerzony program Mixed Reality Partner, ogłoszony dzisiaj. W ramach Microsoft Inspire zasiada kierownictwo takich firm i organizacji jak KPMG, Schneider Electric, Sephora, Adobe, Track’em a także wiele innych, co dowodzi powagi, z jaką prowadzona jest obecnie cyfrowa transformacja w wielu branżach. Na przykład firma KPMG ogłosiła, że wspólnie z firmą Microsoft pracuje nad stworzeniem centrum rozwiązań cyfrowych KPMG, zaś spółką KPMG “Clara” na Azure będzie pierwszą firmą zajmującą się profesjonalnymi usługami „Wielkiej Czwórki”, która umożliwi udostępnianie platformy audytu w chmurze publicznej.

Firma Microsoft ustrukturyzowała również role pełnione partnerów do trzech podstawowych funkcji: Build-to, Go-To-Market i Sell-on. Pozwoli to uprościć i zoptymalizować zaangażowanie, zwiększyć współpracę i promować kulturę pracy stawiającą na partnerów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here