e-commerce: Jak wykorzystać piłkarskie mistrzostwa do zwiększenia zysków?

0
59

10 czerwca dla milionów kibiców rozpoczyna się sportowe święto. Z piłkarskich mistrzostw cieszą się nie tylko fani futbolu, ale także marketerzy. Co-marketing, upselling czy kampanie z wykorzystaniem danych z CRM – to tylko kilka przykładów marketingowych działań stosowanych dla podniesienia skuteczności kampanii reklamowych w czasie trwania sportowego święta. Eksperci podpowiadają, które rozwiązania sprawdzają się w zależności od branży i oferowanych produktów.

Wielkie wydarzenia, ważne daty w kalendarzu, promocje i okazje to szansa na większe zyski dla wielu firm. W jaki sposób piłkarskie szaleństwo może pomóc przedsiębiorstwom zwiększyć sprzedaż m.in. w branży RTV i AGD, turystycznej czy spożywczej? Eksperci z Sociomantic Labs, globalnego lidera reklamy osobistej, wskazują najskuteczniejsze działania marketingowe.

Koszyk zakupowy kibica

Mistrzostwa w piłce nożnej to dobry czas, aby powiększyć grono klientów sklepu o… kibiców (choć oczywiście nie tylko). Sklep internetowy w pierwszej kolejności dostosowuje witrynę np. poprzez zmianę layoutu nawiązującą do mistrzostw i przygotowanie specjalnych ofert oraz spersonalizowanych pod kibica reklam produktów. Kolejnym krokiem marketerów jest włączenie kampanii prospecting, czyli kampanii wspomagających pozyskiwanie nowych klientów. Internautom przeglądającym portale związane z tematyką Mistrzostw Europy mogą zostać wyświetlone m.in. dynamiczne bannery związane z produktami spożywczymi „bez których żaden kibic się nie obejdzie”. Aby jeszcze skuteczniej dobierać grupę docelową pod kątem działań marketingowych, warto korzystać z geotargetingu, pozwalającego na dostosowanie treści wyświetlanej internaucie pod kątem miejsca, w którym się znajduje. Przy tym nie można zapomnieć o mobilnym konsumencie, który przegląda informacje np. w przerwie meczu lub komentuje grę w social mediach. Można zaprezentować mu reklamę produktów spożywczych np. przekąsek i napojów z podobiznami piłkarzy z reprezentacji, które zakupi w promocyjnej cenie, także z opcją dowozu do domu.

Wakacje na stadionie czyli piłkarska turystyka

Dzięki sportowemu świętu zyskuje także branża turystyczna. Wielu kibiców z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem rezerwuje noclegi i kupuje bilety na przelot, aby obejrzeć mecz na żywo ze stadionowych trybun. W kampaniach reklamowych w turystyce marketerzy chętnie wykorzystują streaming CRM. Oferty biur podróży, hoteli czy linii lotniczych szybko się zmieniają – zarówno pod kątem dostępności biletów jak i cen – dlatego reklamy konkretnych propozycji muszą wykorzystywać zarówno dane o zainteresowaniach klientów, jak i aktualną ofertę. Wystarczy, że internauta-kibic przejrzy ceny biletów lotniczych na dany termin i lokalizację, ale nie sfinalizuje transakcji, aby już po chwili, przechodząc na kolejne strony internetowe, zobaczyć spersonalizowaną reklamę aktualnych cen biletów w terminie, który rozpatrywał. Marketerzy równie chętnie wykorzystują upselling – dysponując wiedzą o wyselekcjonowanej grupie klientów, którzy zakupili już bilet lotniczy na mecz, kierują do nich kampanię reklamową z ofertą noclegową w miejscu docelowym.

Jurek, kup ten telewizor przed meczem

Euro 2016 to święto dla firm, które sprzedają produkty powiązane z piłką nożną a także jej oglądaniem, Począwszy od koszulek, piłek i sportowych gadżetów, przez gry, konsole, a skończywszy na tabletach czy telewizorach. W przypadku branży retail sprawdzają się działania co-marketingowe, w których dwie firmy np. producent koszulek i obuwia sportowego oraz sklep internetowy podejmują współpracę pod kątem promocji wybranych produktów. E-sklep zgadza się np. udostępnić firmie, w ramach prowadzonej kampanii, dane o klientach sklepu (pochodzące ze strony www czy CRM-u), a firma przygotowuje dedykowaną kampanię produktów np. w formie reklamowych banerów dynamicznych prowadzących do wskazanego sklepu. Dzięki takiej współpracy e-sklep zyskuje m.in. większy ruch na stronie, a producent ma szansę zainteresować swoimi produktami klientów e-sklepu. Na okazjonalnych (i nie tylko) klientów niezmiennie działa magiczne słowo „promocja”. Konsument tym chętniej dokona spontanicznych zakupów, jeśli otrzyma piłkarskie prezenty np. 3 gadżety w cenie 2, do tego kod promocyjny na kupno najnowszej gry FIFA czy zniżkę na tablet lub telewizor. W przypadku stale rosnącego grona mobilnych użytkowników warto przeprowadzać kampanie reklamowe w aplikacjach. Jak wynika z danych Sociomantic Labs, reklamy w aplikacjach są skuteczne, dostarczając o 70 proc. wyższy współczynnik konwersji i 50 proc. większą sprzedaż, w porównaniu do mobilnych stron internetowych.

Od 10. czerwca na kilka tygodni w telewizji, internecie czy w mediach społecznościowych królować będzie piłka nożna. Wielkie sportowe wydarzenie dla wielu firm stanowić będzie szansę na zwiększenie zysków. Można to osiągnąć dzięki przemyślanej strategii marketingowej, spersonalizowanej pod każdego kibica z osobna ofercie reklamowej oraz zastosowaniu szerokiego wachlarza narzędzi marketingowych bazujących na nowych technologiach. I podobnie jak na francuskich stadionach piłkarskich, tak i w marketingu – wygrają ci najlepiej przygotowani i najskuteczniej realizujący plany.

Sociomantic Labs