DIGITAL SIGNAGE – nowa era przekazu

0
Iwona Prozorowicz, Key Account Manager, Digital Signage & Hospitality Displays, ACTION S.A.

Digital Signage (DS), czyli cyfrowe nośniki obrazu, to obecnie bardzo popularny temat. Nic w tym dziwnego – w dobie topniejących marż i coraz rzadszych premier innowacyjnych produktów, każda pojawiająca się nowinka wzbudza zainteresowanie całej branży IT, podkreśla Iwona Prozorowicz, Key Account Manager, Digital Signage & Hospitality Displays, ACTION S.A. Ale nie tylko IT, bowiem Digital Signage to rozwiązanie mające zastosowanie w niemal każdym sektorze, w którym ważne jest dotarcie z informacją do odbiorcy.

Dlatego firmy z branż hotelarskiej, handlowej, bankowej, transportowej i wielu innych również z uwagą śledzą ten rynek i panujące na nim trendy. Bo Digital Signage to nie chwilowa moda, a prawdziwa rewolucja w obszarze komunikacji z klientem, zapewniająca zupełnie nowe możliwości kreowania przekazu.

Większość osób kojarzy Digital Signage jako wielkoformatowe wyświetlacze czy sieci elektronicznych tablic informacyjnych. Tymczasem kompletne rozwiązanie DS to o wiele więcej niż same ekrany. Kluczową rolę w tych systemach pełni oprogramowanie. To ono umożliwia m.in. zarządzanie wyświetlaną treścią, ustawianie harmonogramów i projektowanie list odtwarzania. Digital Signage to także gromadzenie i analiza danych. Aby więc w pełni wykorzystać możliwości, jakie daje DS, warto również zastosować takie elementy, jak sensory, beacony i urządzenia mobilne, które stanowią dopełnienie nośników obrazu. To właśnie dzięki nim otrzymujemy możliwość modyfikowania przekazu w czasie rzeczywistym, dostosowywania go np. do obecnie panujących warunków pogodowych, czy nawiązania interakcji z odbiorcą. Niestety, kompleksowe rozwiązania tego typu w naszym kraju przyjmują się nieco wolniej niż na Zachodzie. Dlatego też w Action przygotowaliśmy naszą ofertę tak, aby klient mógł zacząć od profesjonalnego wyświetlacza i z czasem rozbudować system na przykład o czujniki modyfikujące treść przekazu w zależności od odbiorcy, lub też uzupełnić instalację Digital Signage o szczegółową analitykę danych.

Resellerzy i integratorzy powinni silnie zaangażować się w sprzedaż rozwiązań Digital Signage, bowiem rynek ten bardzo dynamicznie rośnie, dzięki czemu pozwala osiągnąć satysfakcjonujące marże. Szacuje się, że obecnie wartość rynku DS w Polsce kształtuje się na poziomie ok. 280 mln zł. W perspektywie ma rosnąć ok. 7-8 proc. rocznie. Resellerzy chcący zaistnieć na tym rynku nie powinni więc ograniczać się jedynie do sprzedaży samych monitorów. Klienci końcowi szukają z reguły kompleksowych rozwiązań, zatem reseller lub integrator może zwiększyć swoje zyski, sprzedając też inne elementy systemu lub oferując wszystkie dodatkowe usługi, takie jak instalacja, serwis i obsługa. W Polsce wiele obszarów z tego zakresu jest jeszcze niezagospodarowanych, zatem pole do popisu jest naprawdę spore.

Jako Action Business Center dbamy o to, aby każdy klient otrzymał kompleksową ofertę dostosowaną do swoich potrzeb. W naszym portfolio znajdują się monitory wiodących producentów, takich jak Philips, NEC, Dahua, Benq, Asus, AG Neovo, o wielkości od 10” do 98”, w tym rozwiązania przeznaczone do pracy ciągłej 24/7 czy bezramkowe ekrany do budowania ścian wideo. Oprócz tego, oferujemy monitory pyłoszczelne i płynoodporne, monitory interaktywne z dotykowymi ekranami oraz tzw. infokioski, czyli wolnostojące mobilne monitory informacyjne, a także projektory multimedialne.

Mamy szeroką ofertę ekranów wewnętrznych i zewnętrznych wykonanych w technologii LED, które, w odróżnieniu od wyświetlaczy LCD, nie posiadają ograniczeń wielkości i formatu. Doskonale sprawdzą się więc wszędzie tam, gdzie powierzchnia do zagospodarowania jest duża lub posiada nietypowy format. Oprócz ekranów będących podstawą DS, oferujemy także wszelkie elementy infrastruktury niezbędne do budowy kompleksowych rozwiązań w tej dziedzinie. Całości dopełniają serwery i komputery PC także w dedykowanych wersjach, jak np. cyfrowe odtwarzacze treści czy zbierające i analizujące dane np. telemetryczne. Chcemy też wspierać klienta technicznie i doradczo. Posiadamy dział wsparcia technicznego DS, a także współpracujemy z wieloma instalatorami i domami produkcyjnymi zajmującymi się tworzeniem treści. Dzięki temu, że umiemy połączyć siły, jesteśmy w stanie stworzyć kompleksową ofertę dostosowaną do konkretnych potrzeb. Należy bowiem pamiętać, że rynek Digital Signage to ogromny potencjał, który ograniczać może jedynie nasza wyobraźnia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here