Cyfrowa transformacja w Polsce staje się faktem – badanie IDC Poland

0
184

Głównymi czynnikami skłaniającymi przedsiębiorstwa do rozpoczęcia procesu digitalizacji są zmieniające się oczekiwania klientów i dostępność nowych technologii – to kluczowe wnioski z badania IDC Poland przeprowadzonego na zlecenie Dell EMC wśród polskich przedsiębiorstw zatrudniających powyżej 50 pracowników. Zmienia się także postrzeganie roli działów IT, które zaczynają być traktowane nie tylko jako „niezbędny koszt”, ale jako katalizatory efektywności biznesowej i źródło przewag konkurencyjnych.

Podczas grudniowej konferencji Dell EMC Forum 2017 Jarosław Smulski, Senior Program Manager, Systems & Infrastructure Solutions, IDC Poland, przedstawił wyniki najnowszych badań rynkowych dotyczących podejścia polskich przedsiębiorstw do cyfrowej transformacji.

— Wprowadzanie przełomowych zmian w podejściu do klientów i prowadzenia biznesu, które wykorzystują technologie cyfrowe i prowadzą do powstania innowacyjnych produktów, usług, procesów lub modeli biznesowych” – to definicja cyfrowej transformacji według IDC, przytoczona przez Jarosława Smulskiego. Na podstawie analizy uzyskanych w ramach badania opinii można powiedzieć, że cyfrowa transformacja w Polsce powoli staje się faktem.

Najważniejsze czynniki wywołujące transformację:

  • zmieniające się oczekiwania klientów (77% wskazań),
  • dostępność nowych technologii (65%),
  • pojawianie się konkurentów spoza branży (33,5%),
  • zmiana ekosystemu branżowego (26,5%)
  • nowe modele biznesowe (15%).

Wdrażanie jakich innowacji planowane?

(…) Pełna treść obszernego materiału dostępna na blogu it-filolog.pl. Zapraszamy do lektury!