Citrix Synergy 2018: garść nowości produktowych!

0
211

Podczas konferencji Citrix Synergy (Anaheim, Kalifornia, 8–10.05.18) firma przedstawiła nowości, które wspierają migrację przedsiębiorstw do środowisk informatycznych zorientowanych na ludzi, zapewniających wysoki komfort pracy, a także spełniających wymagania w zakresie zgodności z przepisami i bezpieczeństwa organizacji.

By zapewnić odpowiednie zaangażowanie i efektywność pracowników, firmy powinny rozważyć wprowadzenie jednolitego standardu i środowiska pracy, które dostosowuje się do sposobu i miejsca działania jej pracowników. Środowiska te powinny dawać IT pewność w zakresie obsługi, wsparcia i właściwego zarządzania przy wyborze przez pracowników odpowiedniej sieci, chmury lub urządzenia oraz zapewniać holistyczne ramy bezpieczeństwa, dynamicznie wykrywające i stosujące zasady ochrony od centrum danych do punktu końcowego.

“Jesteśmy w miejscu, w którym użytkownicy mobilni coraz częściej są postrzegani na równi z osobami, które wykonują swoje obwiązki w tradycyjnym biurze. To powoduje, że organizacje powinny zapewnić jednolity standard pracy w różnych środowiskach. Nasze rozwiązania dają pewność, bezpieczeństwo, ale i swobodę wyboru, której ludzie i organizacje potrzebują do wprowadzania innowacji, utrzymania zaangażowania klientów i uzyskania wysokiej efektywności” –  powiedział David Henshall, CEO w Citrix.

Jeden standard pracy na aplikacjach SaaS, mobilnych, aplikacjach webowych i wirtualnych

Właściwy standard pracy i wydajność pracowników stały się priorytetem dla wielu CEO. Zapewnienie niezawodnego dostępu do preferowanych przez pracowników aplikacji, urządzeń i treści zwiększa ich produktywność i jednocześnie poprawia efektywność całej firmy. Citrix rozszerza swoją ofertę dostarczania wirtualnych aplikacji, desktopów i aplikacji mobilnych, by zapewnić bezpieczny dostęp do aplikacji SaaS za pośrednictwem aplikacji Citrix Workspace, która pozwala stworzyć jednolitą, cyfrową przestrzeń pracy dla środowisk biznesowych.

Citrix oferuje kompletne i zintegrowane środowisko pracy, umożliwiające ludziom bezpieczny dostęp do różnych aplikacji: webowych, SaaS, Windows, Linux, aplikacji mobilnych, a także desktopów i danych z dowolnego miejsca i urządzenia. Citrix Workspace zapewnia użytkownikom bezpieczny, oparty na technologii pojedynczego logowania (SSO) dostęp do wszystkich aplikacji i treści w intuicyjnej, cyfrowej przestrzeni roboczej. Niezależnie od urządzenia, pracownicy mają zapewniony spójny i wysoki standard pracy na każdym z nich. Citrix Workspace posiada wbudowane rozwiązania sieciowe oraz narzędzia do współdzielenia plików, które gwarantują wysoką wydajność aplikacji, zintegrowaną pracę na nich oraz współpracę w zakresie wymiany treści, niezależnie od tego, gdzie pliki te są przechowywane.

Ponadto Citrix dodaje integrację Secure Mail z usługą Slack, umożliwiając użytkownikom konwersję wiadomości e-mail w konwersacje Slack i wysyłanie wiadomości za pośrednictwem komunikatora Slack bezpośrednio z narzędzia Secure Mail.

Swoboda wyboru bez zwiększania złożoności środowiska

Usługi Citrix Cloud dają swobodę wyboru chmury oferując klientom narzędzia oraz informacje przydatne do wprowadzenia przez nich własnej, indywidualnej strategii w zakresie wykorzystania chmury. Oferują również elastyczną i łatwą możliwość przenoszenia zasobów pomiędzy chmurami, w zależności od potrzeb firmy.

Klienci Citrix mogą korzystać z dowolnej chmury publicznej AWS, Azure, Google czy Oracle, a także z chmury prywatnej. Zautomatyzowane technologie zarządzania obrazem i provisioningu wspierają szeroką gamę różnych platform – od infrastruktury typu bare metal, infrastruktury wirtualnej po chmurę. Klienci mogą zatem łatwo przenosić zasoby z centrum danych do dowolnie wybranej chmury oraz wracać w zależności od indywidualnych potrzeb.

Ponadto Citrix kontynuuje współpracę z Microsoft w celu wypracowania dodatkowych funkcjonalności dla RDmi (Remote Desktop Management Infrastructure) platformy RDS nowej generacji dla Azure. Firma wprowadzi również wsparcie (day-one support) dla Windows Server 2019 dla dostarczania wirtualnych aplikacji za pośrednictwem rozwiązania XenApp.

Citrix umożliwia również wybór urządzenia z poziomu jednego rozwiązania do zarządzania punktami końcowymi. Citrix Endpoint Management pozwala na zarządzanie różnymi urządzeniami: od ubieralnych, po urządzenia IoT, takie jak Alexa for Business czy Raspberry-Pi oraz centrami roboczymi od partnerów Citrix takich jak NComputing i Viewsonic. Bez względu na stosowane urządzenie technologie Citrix pozwalają bezpiecznie zarządzać wszystkimi punktami końcowymi w organizacji.

Nowe, holistyczne podejście do bezpieczeństwa.

Współczesne zagrożenia wymagają kompleksowego podejścia do bezpieczeństwa, wspierającego efektywność pracy oraz dostosowanego do jej nowych form, a nie ograniczającego go w ramach restrykcyjnych polityk. Citrix łączy technologie sieciowe z ujednoliconym zarządzaniem urządzeniami końcowymi (Citrix Unified Endpoint Management) i analityką (Citrix Analytics) dla stworzenia bezpiecznego, cyfrowego obszaru pracy, który obejmuje użytkownika, a także wykorzystywane przez niego aplikacje i połączenie sieciowe. Pozwala on działom IT i szefom ds. bezpieczeństwa scentralizować kontrolę polityk bezpieczeństwa, które są stosowane dynamicznie dla każdego punktu dostępowego w celu zminimalizowania obszaru ataku poza centrum danych, na różnych urządzeniach, aplikacjach i treściach dostępnych on-premise, w chmurze czy sieciach multi-cloud.

Portfolio sieciowe Citrix Workspace oparte jest na rozwiązaniu Citrix Analytics. Niezależnie od tego, czy firma zabezpiecza aplikacje w chmurze, pliki i dane czy aplikacje mobilne i desktopowe, Citrix Analytics zapewni wgląd w zachowania użytkowników i podmiotów w całym przedsiębiorstwie, w bezpieczeństwo systemu, w wydajność i operacje a także pozwala uprościć infrastrukturę IT. Wykorzystując uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję do wykrywania anormalnych zachowań i potencjalnych zagrożeń, Citrix Analytics może dostarczać praktycznych informacji na podstawie danych zebranych za pośrednictwem usług w chmurze i rozwiązań on-premise, by pomóc klientom aktywnie identyfikować i zarządzać wewnętrznymi i zewnętrznymi zagrożeniami.

Citrix łączy standard pracy na aplikacjach webowych, mobilnych, wirtualnych i SaaS z Citrix Workspace oraz zwiększa możliwość centralnego i bezpiecznego zarządzania nimi dzięki rozwiązaniu Citrix Access Control. W przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań SSO, które nie zapewniają widoczności, kontroli ani zarządzania danymi dla aplikacji SaaS i aplikacji webowych, funkcja kontroli aplikacji w chmurze, dostępna w Citrix Access Control zapewnia funkcje SSO dla wszystkich zwirtualizowanych aplikacji Citrix, SaaS oraz aplikacji webowych. Pozwala na szczegółową kontrolę obejmującą między innymi użycie znaku wodnego, ograniczenie kopiowania i wklejania, funkcję zapobiegania drukowaniu.

Ponadto, Citrix Access Control razem z Citrix Analytics umożliwia zaawansowaną analizę zachowań użytkowników, która pomaga inteligentnie przekierować ryzykowne działania związane z przeglądaniem Internetu do opartej na chmurze wirtualnej przeglądarki, całkowicie odizolowanej od firmowej sieci wymagającej zerowej konfiguracji końcówek użytkowników.