Big data także dla małego biznesu

0
113

Do końca 2017 roku wartość rynku BDA (Big Data & Analytics) według szacunków analityków IDC sięgnie 150 miliardów dolarów, odnotowując roczny wzrost powyżej 12 proc. Co istotne, narzędzia big data przestają być technologią wykorzystywaną wyłącznie przez duże przedsiębiorstwa, mniejsze firmy coraz częściej również deklarują zamiar inwestycji w rozwiązania z zakresu zaawansowanej analizy wielkich zbiorów danych.

Kierunek rozwoju wskazują przedsiębiorstwa z najbardziej rozwiniętych rynków technologicznych. Jak wynika z badania SAS, 83 proc. firm ze Stanów Zjednoczonych przeznaczyło w ostatnim czasie środki na projekty big data, a pozostałe planują taką inwestycję w perspektywie najbliższych lat. Towarzyszy temu rozwój kluczowych technologii, takich jak: rozwiązania mobilne, chmura i zaawansowana analityka. Według prognoz IDC, inwestycje w tych obszarach będą wkrótce stanowić prawie 75 proc. wydatków na wszystkie technologie informatyczne w biznesie.

Big data także dla MŚP

Analiza zbiorów big data staje się koniecznością również w przypadku firm z sektora MŚP. Każde przedsiębiorstwo, bez względu na jego wielkość, musi analizować zachowania i preferencje swoich klientów, aby dostosować ofertę do ich potrzeb. Dzięki analizom wpisów w mediach społecznościowych, można poznać opinie o firmie czy produkcie.

Dostępne na rynku narzędzia analityczne stają się coraz bardziej intuicyjne i łatwe w obsłudze, co ułatwia posługiwanie się nimi przez mniej zaawansowanych użytkowników. Producenci dążą do tego, aby proponowane przez nich rozwiązania nie były wykorzystywane jedynie przez wąskie grono specjalistów, ale przez różne grupy użytkowników w organizacji. Demokratyzacja dostępu do danych to szansa dla MŚP na wykorzystanie analityki w bieżącej działalności.

Pełna treść obszernego materiału dostępna na blogu it-filolog.pl. Zapraszamy do lektury!