4 miliony konsol w 24 godziny

0
319
[sam id=8 codes='false']

SONY: Producent sprzedał 4 mln nowych modeli konsol PlayStation 4 w ciągu pierwszych 24 godzin po premierze na rynkach USA i Kanady. Konsole weszły do sprzedaży 15 listopada. Sony liczy, że spowodują ożywienie na rynku elektroniki. (Reuters)

 

APPLE: Menadżer Apple’a stwierdził, że Samsung szkodzi biznesowi, opinii i działaniom marketingowym producenta iPadów, sprzedając urządzenia, które stanowią – według niego – kopię iPhone’ów i iPadów. To nawiązanie do procesu, który się toczy w San Jose w sprawie sporu między Samsungiem i Apple’em. (Reuters)

CISCO: Po raz pierwszy od 4 lat Cisco prognozuje spadek sprzedaży kwartalnej (drugi kwartał roku finansowego producenta). W efekcie wartość akcji firmy spadła. Pogorszenie rezultatów może wiązać się z ograniczeniem wydatków dużych przedsiębiorstw, zwłaszcza telekomów, a także wciąż słabej sytuacji ekonomicznej na rynkach rozwijających się. (Bloomberg)

VEEAM SOFTWARE: Według badań przeprowadzonych przez Veeam Software, w 85 proc. takich przedsiębiorstw występują problemy z tworzeniem kopii zapasowych i odtwarzaniem danych. 83 proc. wskazuje na braki funkcjonalne, a 80 proc. uznaje dostępne rozwiązania za zbyt skomplikowane.

AMAZON: Polskie centrum dystrybucyjne Amazona powstanie w oddalonych o 5 km od centrum Wrocławia Bielanach Wrocławskich w gminie Kobierzyce. Obiekt o powierzchni ok. 95 tys. m kw. będzie największym wolno stojącym obiektem logistycznym w Polsce. (Wyborcza.biz)

MON: Ministerstwo Obrony Narodowej chce zamówić wirusa, którego zamierza używać jako broni przeciwko komputerom wrogów, np. do paraliżu obcych systemów komputerowych. Wartość projektu jest oszacowana na 6,6 mln zł i jego realizacja jest przewidziana na 3 lata. Problem w tym, że sprawa jest jawna. (Niebezpiecznik.pl)

BIZNES: 42 proc. mikroprzedsiębiorców uważa, że w ostatnich dwóch latach warunki do prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce pogorszyły się. Co trzeci sądzi, że biznes prowadzi się tak samo, a co czwarty, że jest łatwiej – takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Idea Bank i Tax Care. Przedsiębiorców najbardziej uwierają wysokie podatki i koszty pracy oraz biurokracja.